Klik sini..

Thursday, March 26, 2009

Menjadi Manusia Dermawan



Sape kate org miskin, tak berharta tak boleh menderma??
cakap..cakap...
senang jek...
DERMA DARAH.. btul kan???

Paling senang, murah dan tiada yuran dikenakan..
Mudah kan??
Cuma perlukan sedikit keberanian jek utk jadi..
Hehehe..

Tadi, kat KBM baru je tamat Kempen Menderma Darah
utk warga KBM kat Library Level 12..
Tepat pukul 2ptg, aku, Farhana dan Tia dah terpacak kt pintu masuk..
Hehehe.. Dup..dup..dup...
Rasa mcm takder darah pulak..
Pucat gle semacam...
Air-cond kt Library plak cam ais batu..

Pas isi borang, kitorg check darah,
Then, check tekanan darah plak..
Okay, siap utk menderma!!
Ready...yip2 Horrey!!!

So, aku dan Farhana pun menderma la darah kitorg..
On the spot!
Tia x leh plak dgn bersebab..Aiseh, cian kan??
Tia, next sem ader lagi..
Ramai gak yg jdk dermawan hari ini..
Sekejap je rupenya,
Tak sedar pun sbb tgk Citer Jelita kt TV3..

Menderma secara rela aw..
Bkn kne paksa cam dlm citer Vampire tuh..
Hehehehe..
Jgn marah yek Cik Vam!

Pas menderma, kitorg diberi sedikit makanan
Untuk gantikan tenaga yg ilang
Dapatla air sekotak, roti & sebiji epal
Dengan sijil penghargaan..

Buat information..
Dengan menderma, kite membantu org lain..
Beribu-ribu org mati sebab tak cukup darah yg sesuai..
Huhuhu..cian kan?
Mcm mne la kalo kite di tempat mereka..
Fikir-fikirkanlah..


JaDik suDahkaH AndA meNdErMa??


~ THE END ~


p/s: Rasa nak menderma lagik.. Besh..besh.. bende baik..



5 comments:

aCu said...

aku x cukup berat la weh..
ngam2 45 kg..
adeh~
sadis tul..

Izan said...

tak pernah derma darah bab takut!!!! masa kat uitm dulu berkobar2 nak derma darah tp bila nmpk jarum terus kecut. lastly pecut tak jd derma darah. hahahahahhaha

Iznie Nadyra said...

wah derma darah...

sakit tak???

camne erk???

rasa cam nak derma gak tapi tak bley sebab tak cukup umo lagi..hik3

ファラ said...

blom derma...
takot jarum!
pape pun aku sokong ko derma..
derma la lagi!!!!!
ko darah pe?
o ea???
ke a??
b???
ab???
klu o bagusla...
tabung darah o da tgal sikit...
chaiyok jan!

pudding pie said...

To aCU,
alamak, memang x leh menderma la..ringan sgt..
at least 50kg ke atas..
nanti ko plak yg trime drh..
hehehe =P

to Kak Izan,
ala, sekejap jek..cam x terasa sgt la pun jarum tue time nurse tu cucuk..tak yah la pandang jarum tue..lagi bagus!
hehehe

to Iznie,
cam biese r, sakit sikit jek..cam kne gigit kucing..wakaka =)
x pe, nanti dah ckp umo derma la..
bende baik, amalkan la ek..

to Aqilah,
takot jarum tue normal la..
aku pun takut gak sebonarnye..wakaka =)
B la..
Aik,apsal plak tabung darah O tinggal sikit???
x phm.. bkn ramai ke org jenis darah O nie??

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin