Klik sini..

Saturday, January 31, 2009

Celoteh Hari Sabtu



Syukur ke harat Ilahi kerana Tuhan memberikan aku peluang sekali lagi untuk mencoretkan sesuatu dlm blog ini. Alhamdulilah juga kerana aku masih lagi berkesempatan untuk menunaikan tanggungjawabku sebagai anak, manusia dan jugak hambaNya.. Moga aku diberi lagi kelapangan waktu, kesihatan yg baik dan kesenangan serta dipermudahkan segala urusan.InsyaAllah..

Hari ini baru jek ambik laptop kesayangan.. Mujur free tanpa cas servis.. Sayangnya, still lagi tak berfungsi ym aku nie..Aduh..sebelum nie aku menggunakan ym melalui email utk berhubung/ chatting.. Nampaknya hajat aku tidak kesampaian lagi..Tuzki Bunny Emoticon takper la.. Aku amik disebalik musibah ini. No chatting.. So, focus on study.. Ye ke???103


Oh ya, aku baru dikhabarkan bahawa roomates aku, Aqilah ditimpa penyakit.. so, buat Aqilah.. Bykkan berdoa, Doa org yg sakit dimakbulkan Allah. InsyaAllah. Aku doakan ko dijauhkan penyakit berbahaya dan segala musibah. Jangan takut yek! Kami ader dan akan sentiasa menyokong ko.. Mudah-mudahan, ko cepat sembuh yek. Amin..


Ingat, sakit adalah nikmat. Mengapa aku kata sakit itu adalah nikmat?


Sakit itulah antara bentuk ujian dari Allah, sama ada ianya kifarah (untuk menghapus dosa kita) ataupun sebagai bala kerana Allah murka (mungkin kerana dosa-dosa kita yang lampau), maka sakit yang aku anggap nikmat itu ialah sakit yang kita bersabar dengannya, nah.. inilah sakit yang sebenarnya adalah nikmat.


Jika kita bersabar maka pahala pun dapat, keampunan insyaAllah dapat dan adalah antara penyebab kita mendapat nikmat di akhirat nanti, kan nikmat kan tu , betul tak? Cuba la elakkan dari tension, marah-marah tak puas hati pada sakit sama ada sakit hati atau jasmani kerana itu semua adalah cobaaaaan..Tuzki Bunny Emoticon


Ok lah, till then.. Kengkawan, mari kita sama2 doakan kesihatan yg terbaik buar roomate aku, Aqilah yek..


Semoga die terlepas dr penyakit berbahaya. Amin..


Doakan satu amalan yg baik.. Tanda kita mengakui kekuasaan Allah..


Wassalam..







2 comments:

'aqila said...

:)...ak la aqila..
terharu ak...
thanks jan...
yup...ak anggap ni sume dugaan...
i will be fine..

pudding pie said...

to qila,

ur welcome..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin