Klik sini..

Saturday, January 31, 2009

Berakhirnya Cuti Mid Sem





Alhamdulilah, berakhirnya sudah selama 9 hari aku bercuti di rumah. Mungkin bagi sesetengah orang cuti ini membawa perubahan ataupun hanya sekadar tempoh waktu berehat bagi mengelak segala kesibukan.. Pantasnya masa berlalu..huhuhu

Aku bertanya pada diri,

“Adakah aku sudah cukup memanfaatkan waktu cuti ini?”

“ Bertambahkah amal dan ilmuku masa cuti ini?”

“Tercapaikah target aku untuk meningkatkan keupayaan diri?”

Realitinya, masa tidak akan berulang kembali. Perkara yg lepas tidak usah dikenang lagi. So, aku perlu mempersiapkan diri dgn tanggungjawabku sebagai seorang pelajar dan hambaNya.. Azam yg baru, tugas yg menanti dan komitmen yg perlu dipenuhi.

Mulai esok, aku akan kembali ke hostel. Berjumpa teman2 kembali. Menyambung semula pengajianku bagi Semester 2.. huhu.. Tentunya, rata-rata siswa-siswi juga akan turut pulang ke kolej masing-masing. Bermula sekali lagi..

Harapanku, kedatangan semester ini akan membawa perubahan besar dlm hidupku.. Semoga aku lebih rajin, bertanggungjawab dan fokus dlm stdy..Doaku juga moga bertambah amal dan ilmuku. Hehehe.. InsyaAllah.. Semoga Allah memberkati dan memudahkan urusanku pada masa hadapan..

Bantulah hambaMu ini ya Allah.. Berikanlah aku kekuatan dlm menghadapi ujianMu.. Amin..

Selamat tinggal Batu Pahat. Melaka, aku datang!!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin