Klik sini..

Sunday, March 1, 2009

Warisan

Hari berlalu sudah sehari bersama dgn HEP Uitm KBM.. slot aku ptg so dr pukul 2 - 4.30ptg. Esok pun de program lagi.. Sebelum tu, rumates aku yg len gi MITC, der Jom Heboh.. x join pun sbb merasakan ianya x penting utk aku wat masa skrg.. Tambahan pulak, xder fulus, hahaaha.. Teringin plak nak pi Perkampungan Hadhari.. hehe. InsyAllah..

Tau lagu nie? Input yg aku dpt ptg td. Lagu yg mempunyai kaitan dgn bangsaku, Melayu. So, kalau yg belum tau tue, hayati la ia.. Kerna ia memberi peringatan kpd kita semuanya termasuk la aku.. Samalah dgn situasi skrg nie.. Ish2..



Anak kecil main api,
Terbakar hatinya yang sepi,
Air mata darah bercampur keringat,
Bumi dipijak milik orang.

Nenek moyang kaya raya,
Tergadai seluruh harta benda,
Akibat sengketa sesamalah kita,
Cinta lenyap di arus zaman.

Indahnya bumi kita ini,
Warisan berkurun lamanya,
Hasil mengalir ke tangan yang lain,
Peribumi merintih sendiri.

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang


Kini kita cuma tinggal kuasa,
Yang akan menentukan bangsa,
Bersatulah hati, bersama berbakti,
Pulih kembali harga diri.

Kita sudah tiada masa,
Bangunlah dengan gagah perkasa,
Janganlah terlalai teruskan usaha,
Melayu kan gagah di nusantara




So, bagi saudara/i yg sebangsa dgn aku.. Marilah berfikir ttg nasib yg bakal menimpa terhadap kita, bangsa Melayu yg beragama Islam. Sedar dan bangkitlah wahai remaja2 di luar sana.. Perjuangan kita belum selesai. Utk memartabatkan bangsa Melayu setanding dgn bangsa lain.


Jom, ' Bersatu Kita Teguh, bercerai Kita Roboh'

Ada pandangan ttg lagu nie ataupun yg berkaitan?? Dipersilakan memberi komen yg bernas..


p/s : Jgn jadi pengkhianat bangsa..


3 comments:

aCu said...

pergh!patriotik seyh!haha..=D
ya!!itulah semangat yang kita mahu~

'aqila said...

:)...
aku tau lagu ni...
mmg memberi kesan kat aku...

pudding pie said...

to acu;
biase r..aku kan dak Uitm..hehe
kne semangat patriotik..
kan Uitm ni benteng terakhir Bumiputera..

To 'Aqila,
yup, aku pun sama gak..
huhuuhuu..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin