Klik sini..

Saturday, April 4, 2009

Suatu Peristiwa..Hati Ini Mula Insaf

Memandangkan final exam tak lama lagi, aku mengambil keputusan utk pulang ke Batu Pahat hujung minggu ini. Hehe..siapa yg tak dpt balik tu, jangan jeles dgn Izan ek.. Muahaha =)

Semalam aku, Lyana, Tia dan Ain bertolak dari Melaka Sentral lebih kurang pukul 1.30pm dengan menaiki bus ekspress Orkid Malaysia. Sementara menunggu bus bertolak, aku terlihat susuk tubuh yg amat memeritkan hati aku sebagai makhluk ciptaan Allah yg maha sempurna.

Seorang lelaki tua yang cacat kedua belah tangannya.. Ya, tiada tangan utk makan, menukar baju ataupun membuat kerja.. Aduss, sedihnya.. Wajahnya tidak mencerminkan dia sedih ataupun meratapi nasibnya. Sungguh, aku sangat berbangga dgn dia.. Dia masih bersyukur..

Macam mana la kalau kita di tempatnya?? Pernah tak korang terfikir kita ni sgt beruntung sekali? Kadang2 kita lalai dan lupa menghargai kurniaan Allah. Bukankah semuanya adalah milik Allah.. Kita sering menggunakannya utk kepentingan peribadi tanpa mengingati bahawa nikmat itu mungkin akan ditarik suatu hari nanti.. Entah sampai bila kita akan dapat menggunakannya lagi. Alhamdulilah..

Ain meneruskan perjalanan ke Kluang manakala aku dan Liyana berhenti di Stesen Bus Batu Pahat semalam. Sampainya aku di Batu Pahat, hujan turun agak lebat. Malangnya, tiada siapa yg dpt menjemput aku. Terpaksalah naik teksi.. Hilang RM8..huhu.. Agakna tulah kifarah sbb ponteng kelas ganti Fin..huhu

Sampai rumah pe lagi, dah terlampau penat.. Teros tido ganti sekali tido disebabkan tak tido 2 hari siapkan assignment.. (note: aku bkn suka membuta yek, jarang sekali waktu ptg!) Inilah masanya..hahaa.. Sleep like a baby!




p/s: sekarang ni musim hujan kot.. asyik hujan je..

2 comments:

awanachinta said...

looooo.......
ijan kate moksu amik
tak jadi ek

pudding pie said...

yup..xdpt dihubungi..
maleh nk tunggu so nek jek teksi..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin