Klik sini..

Saturday, May 9, 2009

Jalan-Jalan Cari makan


Macam satu tradisi plak bagi kami warga C2-13 – setiap sem kami akan buat satu trip. Hehe..Best! Destinasi kami kali ni masih lagi di sekitar Melaka. Rugi kalo dok Melaka tp tak explore kan?? Melaka kan bandar pelancongan..

Trip kali ini hanya satu tujuan, makan besar!!! Tempat yg dicadangkan adlah medan ikan bakar di Alai, Melaka. So, kitorg pun pergi pada 7hb MEi 09 yg lalu. Tak jauh pun, sekitar 20 minit dari pusat bandar.

Sebelum bergerak ke Alai, kami singgah sekejap di Tanjung Puteri. Tak jauh dari Pulau Gadong, tempat kitorg menginap selama 2 sem ni.. hehe.. oh, pantai!! Lama tak pergi..

Maka, alkisah mulalah kisah kami.. Apa lagi, amik gambar semua!!

Snap! Snap! Say Cheese! MySpace

Di Alai, kami sepakat meng’order’ seafood. Apa lagi, baham!!! Hahaha..

Sume ader..ikan, ketam, kerang, lala, kepah & sotong..Nyum! nyum! MySpace

Agak murah berbanding Umbai. Umbai jgk salah satu destinasi ikan bakar di Melaka selain Serkam dll. Makan besar terakhir kami sblm Ain Karim akan berpindah keluar utk tinggal bersama kakaknya sem depan. huhu..Terasa kurang lagi sorang..


Enjoy the pics!





Say AAAAAAAAAaaa...

Bila ikan nak sampai ni??

Kami berlima jek..







Makan besar..

Enjoy the meal..
Sorry, takde la gambo kitorg mkn dgn lahapnyer..malu nk tunjuk..kahkahkah MySpace Alhamdulilah, kenyang!

Sekian. Izan melaporkan dari Pulau Gadong, Melaka..ahakss




7 comments:

ファラ said...

uits.
hehehehe
blaja ijan!
esok exam besa!
hehehe
ko edit gamba..
eceh...nak tunjuk at aku la tu...
:P
nway, cantik deh...
good good good...keep it up...
yang penting ade gamba aku..
wewewew~~~

Iznie said...

wah...best nyer..... ;D

nak ikuttt juga ....
=D

fauzi said...

nak itottttt!!!!!
wawaaaaaaa..kecik ati tak ajak..
huhu..

puteri salju said...

nyum2..ni yg rasa nk mkn seafood gak nie..
hahaha =P

shahrul ridzwan said...

cantiknyer gambo!!!

pudding pie said...

to Aqila,
ye aku pulun abis2 nie..
sampai nak muntah dah tgk buku Finance tuh..huhu

To Iznie,
Jom, dtg sini cepat!!

pudding pie said...

to para pengkimen di atas,

thanks for all compliments..
hehe..
bukan tak nak ajak, len kali ea..
kita mkn beso ramai2..ahakss..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin