Klik sini..

Thursday, October 8, 2009

Hanya Tuhan yg Tahu

Mungkin agak terlambat bila berkata ttg gempa bumi
Aku tergerak utk menulis
Memandangkan ramai member2 aku study kat Indonesia
Lagi2 kat Uni Andalas, Padang.
Tempat berlakunya gempa bumi..

Risaunyer hanya Tuhan je yg tau
Alhamdulilah, sahabatku itu sdh pun membalas msgku
Kepada Syu
"Moga dipermudahkan dan diberi kesabaran yg tinggi dlm
menghadapi dugaan belajar"
Amin...


Sedikit perkongsian diambil dari blog FTI

waktu gempa di Padang(gempa pertama) 17:16 ,

(Surah Al-Israa',surah ke 17,ayat ke 16)

"Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri,maka Kami perintahkan kepada orang yang hidup mewah di negeri itu(agar mentaati Allah) tetapi bila mereka melakukan kederhakaan di dalam negeri itu,maka sepantasnya berlakulah terhadapnya perkataan(hukuman kami) kemudian Kami binasakan sama sekali(negeri itu)"

di Padang(gempa kedua) 17:58 ,

(Surah Al-Israa',surah ke 17,ayat 58)

"Dan tidak ada suatu negeri pun(yang derhaka penduduknya),melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami siksa(penduduknya) dengan siksa yang sangat keras. yang demikian itu telah tertulis di dalam Kitab Luh Mahfuz"


SubhanaAllah...

p/s: Al-Fatihah buat mangsa2 korban

7 comments:

'AQILAH said...

alfatihah.

[z@ck] said...

itu pun indon masih bertegas nak sweeping malaysia..
sekarang tuhan sweeping negara kamu..

Tuhan Maha Adil

pudding pie said...

to Aqila,
sama2 jom doakan mrk..

to Zack,
mmg terang lagi bersuluh..namun mrk tetap begitu..tak bleh wat pape daa

aRe_fEn_D said...

hurm... bukan kat padang je gegar 2... kat UTHM pn terasa tempiasnya...sampai pening la kepala duk dlm bilik 2...

pudding pie said...

to afend,
ye ker?? owh..kat melaka pun..
tp sye tak rasa la..
member yg terasa gegar tuh..
agaknye syok sgt bergossip
hahahhaha

naseb bek tak runtuh kat Mesia

Manusia said...

syukur duk kat malaysia..

pudding pie said...

to manusia,
azuan ke ni?? hehe =0
alhamdulilah.. negara sendiri plhg besh..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin