Klik sini..

Sunday, November 28, 2010

Aku Bukan Jahil Sangat!

Selama berpraktikal..
Aku banyak berdepan dengan orang ramai
Dealing dengan government dan private sektor
UTHM, Segi, JPNJ, dan lain-lain..
MAcam-macam commpany rupanya yang deal dgn hotel K
Memang busy.. Lagi-lagi Hotel K
adalah hotel 4 star kat Bandar BP ni
Nak-nak dekat hujung tahun
Banyak la pulak functions yang diorganize oleh Sales department
Walaupun aku bukanlah budak Sales, tapi
banyak jugaklah yang aku belajar kat department ni
Memang lari habis dah segala ilmu Mktg aku kat UiTM


Apapun, semua tu memang tak lari dengan konflik
Konflik sebab last minit, perubahan la
Permintaan customer la. macam-macam
Tapi yang paling aku hadapi kat sekarang ni
Konflik dalaman..


Racist..


Aku dah banyak kali hadapi mende ni
Sejak belajar kat Sekolah Convent dulu pun dah alami
Ni kan pula masa keje
Paling tak tahan bila Superior aku sendiri dok mengumpat pasal orang Melayu
dalam Mandarin sesama diorang
Patutla dia macam tak suka jek kitorang praktikal
Sebelum ni dak praktikal adalah Chinese okay.


Walaweh, pikir-pikir balik dia adalah superior aku
SABAR je la dalam hati
Ingatt aku tak paham ke??
Aku faham 99% la apa yang korang cakap.
Tu yang aku diam tak nak bagitaw yang aku bleh faham
Diorang nak umpat ke tak puas hati ke aku boleh curi-curi dengar
IShhh Geram betul la!!! #@#$%&*


Buat aku bad mood jek petang sepanjang hari..
Aku faham
Biasa la tu kalau keje private sektor
Yang penting cari pengalaman
Kita ni menimba ilmu bukan nak cari gaduh
So, bertahan Ijan!! ^^ ~ ~

1 comment:

naidah said...

bestnye ko dpt pengalaman mcm tuh..

tp mmg kne byk bersabar kalo deal ngn chinese kn, esp yg suke ngata kite dlm bahasa diorang..

rasa mcm nak wajibkan bahasa arab utk semua melayu, so that they wont know if we talk bad about them, huh
(tp nnt same je kte ngn diorang, xde beza)

tp, xsemua chinese mcm tu kn..nsb baik selama aku hidup ni, dpt gak jumpa chinese yg baik..yg suka ngata melayu tuh ibarat nila dlm susu..huhuhu..

btw, kenal tak sape aku nih?dok pjg lebar aku mengomen, ko xingat plk..hehehehe..

k la..selamat berpraktikal n banyakkan bersabar k! ;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin