Klik sini..

Saturday, January 24, 2009

Amanah.. Layakkah Aku??

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Assalamualaikum..

Terjumpa petikan nie ketika melayari blog rakan online.. http://syararuto88human.blogspot.com/ Mintak izin di 'copy n paste' yek.. Hmm, sedikit sebanyak membantu aku.. Minggu lepas bru jek dilantik memegang amanah yg ku kira agak berat bgku.. Layak ker aku nie??Mampu ke aku nak seimbangkan antara study and tanggungjawab?? Risaunyer..MySpace Ya Allah..kurniakanlah aku kesabaran dlm menghadapi ujianMu.. Amin MySpace

Sesiapa yang dilantik menjadi pemimpin kepada manusia makadia hendaklah mengajar dirinya terlebih dahulu sebelummengajar orang lain. Dan dia hendaklah memperelokkan setiaptindak tanduknya seharian sebelum memperelokkan denganlidah. Dan sesiapa yang mengajar dirinya sendiri sertamemperelokkannya lebih layak untuk mendapat kemuliaandaripada mereka yang mengajar dan memperelokkan manusiayang lain. - Saidina Ali bin Abi Thalib


"Ya Allah jika urusan ini baik utkku dlm soal agama, kehidupan dan kesudahan urusanku dan dlm masa terdekat atau masa panjang, maka takdirkanlah ia utkku serta mudahkan ia bgku, kemudian berkatilah utkku pdanya. Ya Allah jika sebaliknya maka hindarkanlah ia dariku dan hindarkan ak darinya serta takdirkanlah utkku kebaikan dalam apa jua, kemudian timbulkan rasa redhaku dgnnya" AMIn..



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin