Klik sini..

Friday, January 2, 2009

Bumi Palestin ditimpa musibah lagi..

Dengan nama Allah, Yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Mungkin ada yg sedia maklum atau yg x ambik tahu pun.Bahawa bumi Palestin kini baru sahaja dilanda musibah.. Semasa seluruh umat Islam menyambut Awal Muharam, umat Islam di Palestin berduka pada 27/12/2008 yang lalu.. Difahamkan 303 nyawa terkorban termasuk kanak-kanak dan wanita lemah yang tidak berdosa.. Mereka mati sia-sia dek kerana dibedil bom oleh pesawat2 tempur jenis F-16 dan helikopter-helikopter Apache-nya dari bangsa Israel laknatullah yg sekian lama membelenggu bumi
Palestin..NAUZUBILLAH..

Namun, mampukah kita membantu mereka? Apakah reaksi dunia terhadap insiden memilukan ini? Sesungguhnya, aku hanya mengirimkan doa dari jauh buat mereka yg terkorban..Al-Fatihah..Sumbangan berupa duit?? huhu..^_^ Aku masih lagi tidak mampu utk berbuat sedemikian bila memikirkan wang simpanan ku ‘cukup2 mkn je utk semester ni..

Jadi mengapa tidak anda? Sekiranya anda mampu daripada segi tenaga, wang mahupun any material lagi yg dapat membantu saudara2 seIslam kita di sana.. Bantulah mereka.. Tanggungjawab kita sebagai saudara seIslam mungkin akan dipersoalkan di akhirat kelak.. Mungkin tidak byk yg boleh kita sumbangkan tapi at least Allah tahu usaha kita yg tak seberapa ni..InsyaAllah

JOm MenDerMA!!!! Lawatilah antaranya http://www.muslimhands.org/en/gb/

Hmm, pelbagai reaksi yg dapat ku lihat apabila melayari internet. Antaranya mengadakan demonstrasi di hadapan kedutaan Amerika.. Namun, aku masih lagi tidak mampu mengikutinya kerana aku sendiri pun masih meragui samada cara ini berkesan atau tidak.. Aku sungguh berharap bahawa kekejaman Israel laknatullah dihentikan buat selama-lamanya..Sama-samalah kita mendoakan kesejahteraan saudara2 seIslam kita di luar sana. Moga Allah mempermudahkan usaha hamba-hambanya yg berjuang di atas jalannya.. InsyaAllah T_T

2 comments:

trulyme said...

assalamualaikum sahabatku....aq penah terbace kalo umat islam di sesuatu negare tu x mampu untuk mengalahkan musuhnye, adelah menjadi tangunggjawab kite untuk berjihad bersama mereke, so kiranye berdose lah kalo kite x tolong kan? cakap memang senang kan. tapi hakikatnye perjuangan memerlukan tekad n penyatuan yang bersungguh dan ikhlas kerane Allah. antara tande2 kiamat ialah terjadinye perang besar-besaran antara 2 gol yg besar. agaknye kan perang tu antara umat islam yg telah bersatu yg serang org kafir yahudi kot, tp bile eh. Wallahualam.....ape yg kite leh buat skang ialah berdoa n seboleh-bolehnye boikot diorang kan

pudding pie said...

Wasalam ani,

Mmg btul kite mmg masih lagi x mampu utk membantu mereka dari segi tenaga.. Satu akan aq dpt buat pun hanya menitipkan doa Qunut Nazilah utk keamanan Bumi Palestin..
Ckp psl boikot, kdg2 kte pun x sdar brg kite sebenarnya menyumbg pada Israel laknatullah..huhu.. Astaga..So, hati2.. krn kite x langsung menyumbg pada keganasan Israel..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin