Klik sini..

Sunday, January 24, 2010

Alhamdulilah Selamat Akhirnya..



Al-Fatihah buat Almarhum Sultan Johor

Semalam merupakan hari bersejarah bila jenazah Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail yang mangkat malam kelmarin, selamat dimakamkan di sebelah makam ayahanda baginda dalam istiadat pemakaman diraja di Makam Diraja Bukit Mahmoodiah, di sini, petang semalam.

Maka, semua kerabat diraja akan bergabung selama 40 hari dan rakyat jelata negeri Johor selama seminggu..huhuhu

Walaupun aku bukanlah seorang Johorian yang sejati, tapi aku rasa sikap "kenegerian" itu penting bila mana :

1) Nyanyi lagu rasmi Johor dalam perhimpunan sekolah (sangat mendayu-dayu lagunya entah mengapa?)

2) Bila ramai budak Johor dalam course aku..muahahaha

3) Bila makan laksa Johor, pisang goreg cecah sambal kicap (tempat lain lain cara!) dan nasi ambang ~ nyum-nyum

4) Merantau ke negeri orang namun tetap rasa Johor jugak yang aku rindu (ayat tak boleh blah kan? )

5) Bila tengok sebarang majlis rasmi negeri Johor (jarang-jarang kuar tv ni!)


p/s: proud to be Johorian..hehe

12 comments:

nursarah said...

kepada tengku ibrahim yg kini sudah bergelar sultan johor, daulat tuanku diucapkan..=)

AzuanBudakMemandai said...

takziah.

saypOOL rafhtello said...

aku nak berkabung jugak boleh x..xnk dtg kelas..walau aku dok kt selangor.tp aku warga johor sejati..

pudding pie said...

to nursarah,

betul2..daulat tuanku!

pudding pie said...

to azuan,

terima kasih

pudding pie said...

to saypool,

hahaha, tau takpe.
aku pun nak join gak la

Miss Marquis said...

yeah.
jom berkabung hitam putih.

3p4h said...

Dgr crita, kalo nk msk jhr kne pkai pkaian ala2 bkabung, tul ke? Smpai nk kne pkai songkok itam berbalut kain putih....

pudding pie said...

to cik marquis,

kalau balik johor la kan

pudding pie said...

to 3p4h,

a'ah. katanya wajib kalo tak kena denda..
Wa'alam

3p4h said...

Sdg d johor, dan benarlah apa yg dikatakan... Rata2 manusia pkai songkok itam berbalut kain putih... Hua T_T

Kog ssh nk bjalan cmni

pudding pie said...

to 3p4h,

semimggu je kan?? sekejap je tuh.
pakai songkok je utk laki..
rasa tak rumit kan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin