Klik sini..

Sunday, January 24, 2010

Hari Yang Malang buat Sang Gadis Itu



Assalamualaikum w.b.t.h. semua,

Masa cuti sem lepas, hari-hari ku baca surat khabar. Biar tau perkara duniawi. Sebab ku tak suka tengok berita dalam tv. Hehe, tak masuk jiwa! LOL Apa yang aku dapat perhatikan surat khabar Malaysia memang takkan sunyi daripada sebarang kes-kes jenayah.


Cakap je apa yang kamu hendak. Kes merogol, bunuh, rompak, dan bla..bla.. takkan habis kot sampai kiamat. Nauzubillah.. Ku sudah rasa tak selamat lagi dah.. Bila-bila kejadian yang menakutkan boleh terjadi.


Buktinya..


Terjadi di hadapan bangunan sewaku. Kes ragut yang benar-benar berlaku!!


Sabtu lepas, aku dikhabarkan oleh classmate aku, Lyn yang tinggal di tingkat 2. Rumahnya menghadap jalan utama. So, kejadian tersebut benar-benar terjadi depan mata seisi rumah bila Lyn terdengar gadis tersebut menjerit..


Katanya, seorang gadis (mungkin pelajar Uitm jgk!) diragut hpnya oleh seorang lelaki menaiki moto. Oleh sebab gadis tersebut enggan menyerahkan hp, maka dia diseret sehingga luka teruk di badan. Mujur gadis tersebut dibantu orang ramai dan dibawa ke hospital. Sayang.. Lelaki tersebut gagal ditangkap, ada gak yang tolong kejar tapi cuma dapat baju jek (tak tau la kalau sekarang dah ditangkap yek!)

Geramnya.. MySpace patut tendang je moto tu biar dia jatuh sekali. Teringat pulak kata ustazah aku masa kelas CTU553 haritu. Kalau la hukuman mengikut cara Islam dipraktikkan agaknya tak berlaku kan kejadian camni??

Sekian, berita melaporkan dari Angkasapuri.. =)MySpace


MySpace

Pesanan penaja >>> Jangan dok sibuk tayang handphone & beg tangan kalau dah tau berharga bila keluar tu. Bila-bila masa je boleh hilang depan mata. Diri pun selamat.



p/s: kawasan rumah aku tak selamat lagi..


8 comments:

'AQILAH said...

Allah tarik balik

pudding pie said...

'Aqilah,

agaknya kot. dah terkena baru sedar

AzuanBudakMemandai said...

kesian betul kat org yg kena ragut huhu

sHaH said...

bahaya tol skunk..
ragut meragut..
suh diaorg ragut rumput ngan kambing la..

pudding pie said...

to Azuan,

tau takpe. tak taw pe yg terjadi pada gadis tu..hu3

pudding pie said...

to Shah,

btol gak idea tu.hahaha
masalahnya diorg makan nasi jek

miss lolly a.k.a luvfareda said...

mitak2 dijauhkan kes2 begini

pudding pie said...

miss lolly,

insyaAllah

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin