Klik sini..

Tuesday, February 9, 2010

Buat Keje Biar Ikhlas Bukan Sekadar Nak Duit jek!

Wah,dah masuk 4 hari lah!
Ku keje macam gilak komited beb..
Hahahahha =)
Balik keje, then baru terasa kaki
Macam nak tanggal
Leguhnye Tuhan je tahu
Satu sebab aku mesti rajin belajar
Buat aku lebih menghargai masa..
Ingat weh..
(Penting ni kalo kau tak mau jadi kuli nanti!)


Tapi yg paling best bila
Customer puji "Thanks ah, good service!"
Riak maha tinggi aku dlm hati
Yelah, penat taw berdiri sepanjang hari
Layan customer, buat muka friendly lagi
Bila dapat pujian, rasa happy sampai ke syurga!
(maka aku kena respek sket kat pekerja-pekerja ni!!)
Dahla dapat customer yg macam-macam kerenah
ada paham??


Hei kamu Miss Pudding Pie, sabar okay!
lagi2 bila datang pulak penyakit demam in pakej!
Tensen tu tentulah ada..grrrrrr!
Dugaan waktu bekerja
Dah lipat baju, then datang pulak customer baru
Kiraikan balik baju yg ku lipat cantekk2 jek tadi
Memang tensen tapi dah memang keje aku
Takkan nak marah kan btol tak?


Apapun, aku puas hati walaupun penat
Sebab aku buat keje halal
Bukannya membuang masa
Kan..kan..kan...




p/s:  sapa nak bagi kete sebijik buat aku tumpang blk keje??  hu3

11 comments:

zella said...

bkn nk riak tp bila org puji msti kita lebih bsemangat nk keje kn...

pudding pie said...

to zella,
btol tu..hehhehe

saypOOL rafhtello said...

lame menghilang..

RobinHood said...

Janji keja halal....

- Misztake - said...

ye betul..
pernah baca satu artikel kata kalau kita kerja sebab duit je kita xkan dapat kepuasan dalam hidup..

AzuanBudakMemandai said...

cis! riak tak ngaku wakaka

'AQILAH said...

aku kerja bersama dengan kau..hahaha

pudding pie said...

to saypool,

ada jek cuma menyepi sekajap

pudding pie said...

to robinhood,

btol. keje halal
insyaAllah..

pudding pie said...

miztake,

hehe..ye la kot
tp ni cuma part time jek

pudding pie said...

to azuan,

mestilah.. riak dlm hati jek la
bukan hebat sgt pun
hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin