Klik sini..

Tuesday, November 23, 2010

Pengalaman Hari Pertama

Hari ni 1st day aq wat practical kat Hotel K@8&%@#*
Dari malam sebelumnya dah berdegup-degup jantung
Macam nak pitam jek. Uishhh
Kalau budak Johor start hari Selasa
Tengok member-member yang lain yang dah practical
awal sehari kata okay
Rilek jek, lagi best bila dapat bos yang giler kaw-kaw
Perghhh jelesss!


So, awal-awal pagi dah datang hotel K.
Kena gi security dulu,
"Dik, tak bleh bawak beg besar ek, handphone kene tinggal gak!"
dalam hati, WTH??
Okay lagi, jumpa HR. Mak ai garang giler puan tu.
Dah selesai briefing, aku dengan Wida pergilah
Sales Department, macam 1 Malaysia
4 Chinese, 3 Melayu, 1 India muslim..


Tentang department aku lak,
Yang Melayu okay la. boleh lagi tapi yang C tu, kureng mesra alam sikit
Huhuhu mau nangis aku dibuatnya. Mulut tu tak reti ke nak bukak?
Sabar je la..
Exec kat situ ramai tapi yang paling garang head department la merangkap Operation Manager
Fuh, garang siot! nasib baik koordinator aku okay ^^
Walaupun tak de meja sendiri, kami redha *sigh*
Ye, Hari Memalukan Belajar benda baru ^^
Orang kata training ni macam kuli
So, kena lah buat apa yang diorang minta


1st day jek dah belajar fax, pastu taip quotation, photostat semua la
Dah lari kesana kemari
Kadang-kadang kena hantar document kat department lain
awal-awal lagi..
Koordinator aku kenalkan kitorang kat semua orang *malu*
Ramai gak budak practical kat situ cuma lain department la



Banyak yang aku belajar harini..
Kena pantas kuasai sesuatu dan mencatat
Walaupun exec aku dah mula ingat nama aku
Terpaksa terima arahan dgn senyuman hahahaha
bila dia asyik suruh aku jek buat keje
Takpe takpe.. cari pengalaman
Fuhhhh giler kentang penattt!!!


Keje aku memerlukan work attire hari-hari,
Bagi nampak smart tapi.. aku lagi suka pakai bj kurung
aku kena pakai 5 hari kemeja & 1 hari baju kurung (apa!!!!)
Uish, kena beli untuk 1 almari baju ke hapa nih.. mak aii >.<
Tak mo!!


Last day harini, Exec aku cakap;
"ada lagi 5 bulan?? Kena ragging kaw-kaw la jawabnya nanti dgn saya!!"
Perghhhh..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin