Klik sini..

Friday, December 18, 2009

Salam Tahun Baru

Alhamdulilah..

Sudah masuk tahun baru ya murid-murid.. Hari permulaan baru bagi tahun 1431 Hijrah. Jangan hanya jadi penganut Islam tapi tak taw pun kalender Islam itu apa. Bikin malu jek. Sungguhpun aku ni bukan la penganut Islam yang benar2 zuhud, tapi aku masih tau apa itu ajaran Islam. Bukan setakat meraikan "Happy New Year" kat tgh2 bdr beramai2. Buang masa jek bg aku la.

Nampaknya, sudah 20 tahun aku menjalani tahun-tahun yang lalu.. Macam tak caya jek. Masih lagi diberikan nafas sehingga hari ini. Agaknya dah banyak la dosa-dosa yg aku kumpul. Ish2.. biler lagi la mahu bertaubat ni Ejan?? Moga aku diberikan hidayah.(Tetibe jek rasa insaf plak!)

Bila sebut je tahun baru, mesti aku terfikir. Sejauh mana aku pada tahun lepas?? Kalau tahun dpan bagaimana la aku agaknya ya?? Masih hidup atau setakat itu aja ke?? Apapun, aku harap tahun baru ni lebih baik dari tahun2 sebelumnya. Nak tinggalkan semuanya yg sedih-sedih..hohoho dan "Be Optimist" utk tahun baru ini!!




p/s: cutiku pjg lagi..

2 comments:

'AQILAH said...

selamat tahun baru !!!!!!!!!!!!

saypOOL rafhtello said...

salam maal hijrah..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin