Klik sini..

Sunday, June 13, 2010

Menjadi Lebih Matang atau Semakin Tua??

Minggu ni adalah minggu short sem terbaik sepanjang aku berada di Melaka cuti ni. Walaupun sekejap, tapi berbaloi-baloi. Hahaha. Memandangkan FIFA dah pun bermula serentak, korang tau tak SUKMA atau Sukan Malaysia dah pun berlangsung kat Melaka?? Tau?


SUKMA berlangsung di Melaka bermula pada 10 Jun sehinggalah 19 Jun. MySpace Memandangkan aku dah pun menetap sementara (merantau) kat Melaka, terasa jugaklah semangat SUKMA kat mana-mana. Walaupun aku tak pi opening SUKMA semalam, tapi aku tengok jugaklah match bola sepak kat Stadium Hang Tuah. Al-maklumlah, rumah depan stadium. Last match aku tengok, antara Melaka versus Selangor. Kecoh!

pentas baru di Jonker Walk

Semalam, 12 Jun bersama dengan housemateku, kitorang bergerak ke Jonker Walk (10minit perjalan je dari rumah sewa). Padat sungguh malam tadi, sesak macam tin sardin! Tak taw la kenapa, ramai sangat pelancong malam tadi agaknya.  Tambahan pulak ada Sukma berlangsung, agaknya kot.





Btw, berterima kasih sangat-sangat MySpace kat my housemates, Farah 'Aqilah dan Syuhada yang sudi belanja ku semalam. Terharu den *sob* *sob*  jarang orang belanja ni. Terima kasih kerana ada di samping ku selama ni, susah mahupun senang sepanjang sem ni.


Semakin lama hidup, aku teringat kata-kata ini:

“ Hidup ini adalah untuk ALLAH, kita datang daripada ALLAH, kita akan kembali juga kepada ALLAH, maka hidup kita ini adalah untuk ALLAH. Mencapai redhaNya, buat apa yang diperintah, tinggal apa yang dilarang.”


Akhir sekali, dalam meraikan hari lahir aku berdoa kepada Allah agar mengekalkan diri ku dalam keadaan keimanan juga ketakwaan, serta menjadikan diri ku bermanfaat pada orang lain. Doakan diriku pada sebuah kebahagaian di dunia dan kecemerlangan di akhirat.


“Selamat Ulang Tahun yg Ke – 21, Norizan Binti Samsudin” MySpace



p/s: rasa macam semalam jek aku jadi budak 17 tahun..hak hak

10 comments:

'AQILAH said...

hahaha ice cream goyang...:)

pudding pie said...

nak lagi!

zella y said...

hrtu adik sy gi melaka...dia ckp melaka best xmcm kitorang gi time kecik2 dulu hahhaha

bila la ada ms nak gi melaka ni...

ayisy said...

Salam. Sehari sebelum SUKMA saya turun Melaka. Heh! Pusing2 Melaka takder kerja dgn member. :)

Kambenggurun said...

chitale! hepy belated beday yang!

pudding pie said...

zella y,

adik tinggal kat melaka ker? datang la melaka. hehehe, dah makin meriah!

pudding pie said...

ayisy,

alamak, lambat sehari jek tu..hehe
sayang kalo tak mesti bleh tgk opening Sukma

pudding pie said...

acu,

hehe, mekasih. kat sini pun ko wish gak. rajin btol! >_<

ayisy said...

Target nak pergi minggu ni tengok SUKMA, tapi tengok Johor macam lemau jek kat SUKMA rasa mcm malas plak nak pergi. Hehe..

pudding pie said...

to ayisy,

ahaha, lemau ek? sedey kan..
masuk la bertanding, ada berani??

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin