Klik sini..

Monday, December 27, 2010

Berat Hati Tapi....



Happy holidays!!!

Tinggal lagi beberapa hari jek lagi 2010 akan melabuhkan tirai. Welcome 2011!!! Huaaa ^_^ Cepatnya masa berlalu. Masuk minggu ni dah genap sebulan lebih 1 minggu ataupun 6 minggu specifically aku berpraktikal di Hotel K******* lalalalalala ^^~


2 minggu lepas sangat hectic.maka sangat penattttt  TT__TT


Entry lepas aku ada cerita pasal aku menjalani praktis koir sempena sambutan Christmas Eve kat hotel aku. Maka selama 2 minggu kitorang berlatih tepat jam 4pm. Semua department terlibat termasuklah department aku. Department aku semua terlibat kene sekali. Huhuhu no excuse! Tapi selama 2 minggu ni memang best sebab kitorang dapat hang out beramai-ramai.. Aku memang menunggu time koir sebab dapat keluar department. Best! Wuuuuaaaa ^___^


23 Dis 2010
Pukul 9pm, lepas habis keje, kitorang datang balik hotel. Praktis koir lagi. Semua orang termasuk banquet sibuk setting Grand Ballroom untuk Xmas Eve punye function. So, diorang tak dapat join choir. Sayang giler. Hilang suara harmoni. Huh.. Takpe  takde rezeki. Choir kali ni special sebab ada version unplugged oleh exec aku, En Hamdan..Kami nyanyi 3 lagu, Jingle Bell Rock, We Wish U Merry Xmas dan Santa Claus Is Coming To Town..



Malam sebelum Xmas Eve..praktis koir

'
penyanyi2 koir berkaliber..hua hua ^^


24 Dis 2010
So, the big day, (note:aku tak sambut pun Christmas eve ok!) aku bekerja malam tu. Aku tahu, umat Islam diharamkan menyambut, maka aku pun tak boleh nak kata apa. Anggap jek bekerja.  Boleh ke ek macam ni? Orang kata hotel industry ni halal haram memang letak tempat last sekali. Sumpah! Memang betul. Soal hukum agama diorang tolak tepi. Ada yang teguk air tu macam air teh jek. Sedih aku tengok. Orang Melayu tu tapi aku tahu aku siapa so malas nak campur janji aku buat keje aku. 


Memandangkan kami dilarang membawa handphone, so aku pun malas nak amik gambar malam tu, Xmas Eve. Malam tu kami bertiga makan besar. Semua orang dok sibuk keje, kitorang bertiga dok sibuk menjamu selera. Thanks staff kitchen. Hahaha Heaven! Kitorang dapat makan free turkey! 1st time aku rasa. Not bad, macam ayam jugak rasanya. Cuma kena hati-hati takut ada yang termakan sos bercampur wine. Fuh! So, kene tanya dulu. Then, kitorang melantak makanan-makanan yang ada. Fruit tart, spagheti, mixed fruit, popia basah bla bla.. 

Alhamdulilah.. ^^ Praise to Allah


25 Dis 2010
Kami kene keje hari tu. So no public holiday for us. Datang keje pun rasa nak tak nak jek tapi tenang sikit sebab tak de bunyi telefon sangat dari clients, tak de bunyi bising dan takde stress sangat. Relax jek. hahaha Memang best walaupun hati kat rumah.. *hipokrit giler*


Sekian berita melaporkan dari TV6..



                                                                                      p/s: tahniah pada member aku, Fatin & pasangannya
                                                                                            yg baru berkahwin semalam (26/12/2010) ^^



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin