Klik sini..

Sunday, January 23, 2011

Lautan Biru Di Sana



14 Jan 2011

Tarikh keramat SERVICE CULTURE 2011-2012 dilancarkan.  


Salah satu program yang dilancarkan kat tempat aku berpraktikal. Memang bagus. Management nak serapkan quality service from heart. Perghhhh, sumpah aku rasa mende ni macam FAIL jek. Bukan aku nak buruk-burukkan tapi kalau company tu sendiri tak nak buat perubahan dan jaga kebajikan pekerja, macam mana Pekerja tu sendiri nak ikut? Betol tak? hurmmmm.. kita tunggu dan lihat!


Kempen ni dilancarkan kat Sapphire Ballroom. So semua pekerja diwajibkan hadir. Kira event hotel yang grand lah. Siap ada decoration gitu. Tiga-tiga director pun ada. Punya la semangat sampai t-shirt ala-ala cleaner pun dapat free jugak.. Sumpah dah macam pekerja kilang takpun budak sekolah nye baju aku tengok. kaler BIRU! Aku teros sarung t-shirt dan pakai button Service Culture siap-siap masuk dewan.


Takpe terasa okay lagi. Tapi saiz baju aku, M punya gedabak sebab takde cutting. HEH, tak okay! Tak boleh blah taw. Macam sarung guni dah aku tengok. Saiz badan pekerja kebanyakannya kecik-kecik, baju aku dah boleh muatkan 2 orang budak kecik taw.. Menyirap aku!  Meroyan sekejap sebab nampak macam .....? Dahla badan ku ini cute, bertambah sepuluh kali ganda cute! ^.^~ Bukan aku sorang je, semua pun menyumpah-nyumpah.. Memang ..........!


Benci..


Aktiviti sampai pukul 5.30pm lepas berakhir dengan ucapan Ms Au Gek Keng. Fuh, memang mantap! Semangat giler pengarah aku sorang ni bercerita. Dia kata, "Saya lebih suka bercerita sebab kamu semua lebih faham kalau saya cerita panjang lebar!" Faham sangat.. Memang berjela-jela dia bercerita sampai buat aku tertido! (-__-)  Khusyuk sungguh aku kan?


Erk!!?  -__-"


Last but not least,
Aktiviti terakhir kitorang menari tarian poco-poco beramai-ramai. Yeay! memang suka time ni. Lagi-lagi bila dah terer menari. Dah macam kanak-kanak ribena. Menari ramai-ramai memang best lagi-lagi aku dapat tengok semua orang. Bukan selalu nak berkumpul macam ni. Selalu bertembung jek dalam lif. Tak syok la kan. kan.. =)  Ahh, rindunya time tuh!   Hari terakhir jugak bersama Chin Yee, lepas ni sorang-sorang budak praktikal lama akan tinggalkan hotel. Wuaaa T_T kitorang dah rapat walaupun sekejap jek.. 



Last day bersama Chin Yee ~ Trainee Hotel Mgmt



Orang kuat.. Top management yang cun melecun >.<


***

p/s: Lagi 2 bulan setengah jek.. pastu blah!


1 comment:

Azuan said...

cam x sabr nak blah aje huhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin