Klik sini..

Saturday, March 19, 2011

Note 5 : Sembang-sembang Sabtu

Selamat Hari Sabtu!



Rasanya dah dekat seminggu jugak ku tak mengupdate blog. Memandangkan hari ni hari Sabtu, keje kat ofis pun tak berapa banyak so  ape lagi curi-curi semangat berkobar-kobarnya  aku mengupdate blog. kekeke Hehehe ^^~ Aku tau ramai yang singgah sambil tinggalkan komen-komen yang cute kat shoutmix tu. Okay mekasih banyak-banyak, kalo ada masa aku akan cuba blogwalking balik UOLLLL semua yang sudi menjenguk MM&I ni.  TQVM!! Hoyeah ~ ~ ~



Okay, time serius pulak..


Wuuuuu...dah mula dahhhh..


Cecece ^^ Entry kali ni aku nak cakap tentang pandangan aku tentang bencana yang menimpa tsunami di Jepun 11 Mac yang lalu. Aku memang tak sangka sebab malam tu aku dah pun tertidur semalaman a.k.a overslept melampau dek penat berkejar-kejaran di ofis Sales. hahaha ^0^ Esok paginya baru bukak internet keluar kat berita. Terpegun sekejap. Sat tu dah terpikir kawan aku kat Jepun selamat tak mereka??



Bagi aku, musibah kali ni dah menunjukkan bahawa dugaan Tuhan itu tak mungkin kita dapat elak sedangkan Jepun adalah salah sebuah negara maju berteknologi tinggi. Allahhu Akbar. Sedih sangat. Lagi-lagi bila aku tengok berita. Fuhhh, tak dapat bayangkan kalo aku kat tempat mereka, di bumi mereka, dahtu depan mata pulak! Dulu aku selalu terfikir sampai masuk mimpi camne la kalo Malaysia ni ada gempa bumi, bencana alam, Astaga!



Cuba tengok ni! 




Bila aku tengok video-video ni semua, buatkan aku terfikir yang masalah aku ni tak la seberapa teruk dan malang pun apalagi nak dibandingkan dengan musibah mereka ni. Insaf..insaf...



Okay, dah penat membebel, apa kata lepas solat nanti kita doakan mereka agar selamat dan dapat bangun semula macam dulu-dulu. Sebab aku sangat kagum dengan orang Jepun ni. Tak semua tapi sebahagiannya. Tak dapat bantu dengan tenaga, doa & wang ringgit pun apa salahnya. Betul??




p/s:   Teringin nak melancong kat Jepun masa kecik-kecik dulu

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin